Vock Balázs és Vock Mátyás révén „apa-fia” felállásban teljesítette a horvátországi Baška városából induló 4 napos viadalt.
Beszámoló Matyi „tollából”:
Holnap veszi kezdetét a Mitas 4 islands Mtb maraton. 4 napon keresztül fog versenyezni négy szigeten Vock Balázs és Vock Mátyás.
Elindulásunk kicsit kalandosan indult: rögtön az indulás után 15 perccel elszállt a turbó. Gyorsan haza kocsi csere és indulás újra ( jó hogy nem valamelyik horvát hegyen 😀 ). Rijeka előtt még hó és 4 fok volt, szerencsére a szigeten más volt a helyzet
Az első szakasz pályájának az elejét meglestük, hát elég kemény menet lesz főleg defekt nélkül végigmenni, nagyon köves, technikás de élvezetes!!!
Holnap kezdünk, szurkoljatok!!!!
1. szakasz
___________________________
Elég kemény napon vagyunk túl.
Szerencsére külön rajt-blokkból indult már az elején mindenki 5 perc különbségekkel, mi az uci(profi )kategória utáni blokkból rajtolhattunk. Megbeszéltük apával hogy az első emelkedőt full gázon nyomjuk mert az utána lévő lejtő nem nekünk fog kedvezni.Így is lett a hegy végén kb 10. pozícióban fordultunk rá a lejtőre, na és itt jött a feketeleves…….Kb 15%-os egynyomos lejtő ember fej nagyságú kövekkel végig. Mondanom se kell hogy milyen kellemes volt merevfaluval fél órán át triálozni lefelé De valahogy túléltük. Jó sokan elmentek lefelé. Második hosszú emelkedőn sikerült visszahalászni néhány embert és megint jött egy DH pályába illő lejtő. Lefelé sokszor lassabban mentem mint felfelé és fárasztóbb volt. Sajnos defektet kaptam még a vége előtt és a nyergem is lekonyult. Nem is felütöttem a gumit hanem egy tüske ment bele, eléggé meglepő volt
Egy jó tíz percet el is szórakoztunk a nyereggel meg a gumicserével ://// Aztán a kulacstartóm is kilazult. Pech.
Szerencsére a lejtő után egy jó hosszú mászás következett és vissza szedtünk jónéhány ellenfelet. Utolsó 20 kilóméter elég gyorsan telt. Élvezetes singletrackek tarkította terep volt. Végeredményben elégedett vagyok a teljesítményünkkel mert a nehézségek ellenére is kitartottunk és jót tempóztunk.
47. lettünk a felnőtt kategóriában. ( mint kiderült hozzánk sorolták be azt a 30 uci csapatot )
Holnap egy új nap, új kihívás vár ránk !!!
Most pedig megyünk újra tölteni az ebédlőben !!!???
#######################
2. szakasz
___________________________
4 islands Stage 2 Rab sziget
Zuhogó esőre ébredtünk. Kiderült, hogy egész este esett… Felszálltunk a verseny saját kompjára és elindultunk Rab sziget felé.
Már a kompon is eléggé átfáztunk. Bemelegítésre el se mentünk mert felesleges volt a zuhogó esőben . 65 km várt ránk 1200m szintemelkedéssel. Kompról rajtoltunk hajókürt szóra rögtön egy aszfaltos 16% emelkedő várt ránk ami mint kiderült a legjárhatóbb része volt a pályának, az erdőben sártenger fogadott minket. Kb. olyan volt az egész mintha egy folyómederben mentünk volna. A single trackek szinte járhatatlanok voltak de itt nincs időd meggondolni hogy leszállsz vagy nemszállsz??
Sajnos ez a nap sem maradhatott defekt nélkül . Ez az első verseny hogy tubolito belsővel megyek . Egy előnye van hogy könnyű, azon kívül nagyon nem tudok felhozni semmit a mentségére… A legapróbb kis tüske is kiböki, pedig jobban kéne bírnia mint a többi belsőnek… Lassú defektnek tűnt szóval nyomtunk bele egy co-t de kár volt érte… 2 perc múlva már a felnin mentem.
Verseny második fele az emberek levadászásával telt. Jól haladtunk feljöttünk körülbelül a 42. helyre, és akkor az utolsó lejtő közepén már megint a felnin mentem…….
Szerencsére már kb 1,5-2 km-re voltunk a céltól szóval nem szereltünk befutottam. Homokos kopár tengerparton volt a befutó. Baywatch módjára érkeztünk a célba csak most biciklivel a kézben ….
Ja és kifogyott a szervízes srácoknak a fékpofa készlete kb. 300 db volt náluk… Szerencse hogy mi hoztunk magunkkal.
#######################
3. szakasz
___________________________
A harmadik szakasz Cres szigetén került megrendezésre. Reméltük, hogy az idő a tegnapiak után kegyes lesz hozzánk… Így is lett ragyogó napsütésre ébredtünk. 1.5 órás kompozás várt ránk. Amint már megszokhattuk a kerékpárjaink a hajó gyomrában vártak a bevetésre. 75 km és 1600 szintemelkedés várt ránk. Rögtön a hajóról indulva egy jó hosszú mászásnak estünk neki. Aszfaltos 10-15% ami átment egy nyomos kövesbe… Jól az elejével értünk fel. A kilátás valami elképesztő volt de majd látjátok a képeken 😀 Lefelé kicsit hátra csúsztunk… Nagyon szűk kőkerítések között egyensúlyoztunk a köveken. Nem volt egyszerű figyelni a kövekre és még arra is hogy elférjen a kormányod is. Az ereszkedés után egy nagyon hangulatos olajfa farmon mentünk keresztül haladós tempóban. Rövidebb emelkedők után elérkeztünk a szakasz 2. legnagyobb emelkedőjéhez, itt újra előzgetésbe kezdtünk, kezdtük visszaszedni azokat akik elmentek a lejtőn, de aztán jött a defekt……….. Kiszakadt apának a szelep. Patronnal próbáltuk felfújni de nem lyukadt ki a patron szóval maradt a jó öreg kispumpa. Nagyon sokan elmentek a defektnél… Nagyon nehéz volt már beérni azokat akikkel mentünk, de nem adtuk fel!!! Szépen lettek meg a versenyzők: a verseny végén két román sráccal jól összedolgozva tempóztunk a cél felé, még jó pár versenyzőt magunk mögé utasítva a végén pedig sprintbefutóval zártuk a szakaszt. Verseny után a helyiek svéd asztalos ebéddel vártak minket, nem kell ecsetelnem mennyire örültünk mi ennek
#######################
4. szakasz
___________________________
Losinj szigetén volt az utolsó és egyben legrövidebb szakasz. 40km és 950m szint. Mondták, hogy elég technikás lesz, az is volt szinte egész végig single trackeken mentünk a tenger mellet és a városkában. Nekem személy szerint ez volt talán a kedvenc szakaszom a sok kis meredek emelkedő és az élvezetes single trackek miatt. Nagyon jól haladtunk és szerencsére defektet se kaptunk. Ez az eredményen meg is látszott!!! 40. helyen zártuk a szakaszt.
Végeredményben 46. helyen zártuk a versenyt ami a sok defekt miatt szerintem nagyon jó eredmény főleg a 30 profi csapattal.